fbpx
Preloader

Incarcare...

image

Cum se desfasoara un interviu de angajare?

Interviul are loc, de regula, la sediul companiei, iar persoana care te intervieveaza in prima faza este un manager de resurse umane. Intervievatorul are in fata CV-ul oricarui candidat si el este cel care porneste discutia, insa este indicat sa aveti o mapa de prezentare cu copii ale CV-ului, o agenda si un instrument de scris elegant, pentru a arata cat mai pregatit. Este recomandat sa ajungi mai devreme cu cateva minute la interviu, pentru a incepe conversatia cu dreptul. Intarzierile pot fi, de multe ori, un factor decisiv in eliminarea unor candidati din competitie.

Etapele unui interviu de angajare:

Introducerea.

La inceput, vei face cunostinta cu intervievatorul, vei fi invitat sa iei loc si, de regula, va urma un schimb amabil de replici.

Intrebarile preliminare.

Intervievatorul iti va cere, in majoritatea cazurilor, sa incepi prin a te prezenta si a face un scurt istoric al parcursului profesional.

Nucleul interviului.

Urmeaza apoi intrebarile centrale ale interviului, in care angajatorul incearca sa afle cat mai multe despre competenta si cunostintele tale si cat de bine ai face fata cerintelor postului.

Intervievatorul iti poate cere sa analizezi anumite cazuri, iti poate descrie o situatie si iti poate cere sa spui cum ai actiona sau ce decizii ai lua in acel caz si iti poate cere sa iti argumentezi fiecare afirmatie. Astfel, angajatorul va identifica mai usor acei candidati cu un fir logic al gandirii, care sunt capabili sa isi sustina punctul de vedere cu argumente solide si va vedea care este modul in care judeci o situatie anume.

Intrebarile situationale pot fi si ele o parte importanta a interviului de angajare. Aici ti se poate cere sa numesti o situatie in care echipa din care ai facut parte la fostul loc de munca s-a confruntat cu o problema sau cu un conflict si modul in care ai contribuit la rezolvarea situatiei. Angajatorul va afla astfel daca ai abilitati de lider si care este rolul pe care ti-l asumi, in mod natural, intr-o situatie de criza.

De asemenea, ti se poate cere sa vorbesti despre realizarile profesionale de care esti mandru, despre motivele pentru care vrei sa iti parasesti actualul loc de munca, motivele pentru care ai ales aceasta companie pentru a merge la interviu, dar si care consideri tu ca sunt punctele tale forte si slabiciunile.

La final, angajatorul isi va arata disponibilitatea de a-ti raspunde la eventualele intrebari sau nelamuriri. Un candidat care pune intrebarile potrivite arata ca s-a pregatit temeinic si ca s-a documentat despre compania pentru care urmeaza sa fie intervievat. De aceea, intrebarile pe care le pui trebuie sa fie strict legate de companie.

sursa: https://www.dpap.ro/blog/interviu-de-angajare-afla-secretele-bine-pazite-ale-angajatorilor/

leave your comment


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Statistici T5